Fiskerier

NU NAPPAR DET!

Jag
 har i princip bott vid vattendragen.
Vi snackar korvar, snålblåst, bottenapp och nära- bäver-upplevelser!
Vi har fiskat i tid och otid. Det grövsta var nog att få upp ögonlocket denna morgon.
Klockan 3 ringde mobilalarmet oss döva. Vi tog några cheezeballz till frukost och packade ihop utrustningen för en heldag bland krokar och håvar.
Tanken med tiden var ju delvis att skymning och gryning skall vara vinstgivande, men också för att slippa slåss med andra spön vid den lilla kanten.

Yrvaken och med en andedräkt som kunnat dödat vem som helst, traskar jag ner till fiskedepån.
Såklart är Göran 78, också där och tar upp hela ån. Vi diskuterar lax och rödingsmåltider. Vem som fått mest napp etc.

T sa att om jag skulle få fisk före honom skulle han aldrig fiska mer.
Sagt och gjort. Vid 6 tiden plaskar det till! Och jag fångade min önskvärda öring. Ca kilot! Gottt.
Fan den som ger sig.









Nu ligger den likstel i kylskåpet. Ska pussa den godnatt sedan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!