The roots of Trash & Garage

Färgen färgen som målats på väggen där, säg när du är torr nog att du det nya elementet bär!!?

Åter till civilisationen. Har under helgen varit ute med Cinderellas rock skepp och kapsejat lite.
Jisses, full huggning från början till slut.
Bilfärden kan nog preskriberas:P 

Klockan 12 lördag förmiddag varvade vi mot huvudstaden.Fullsatt kärra med alla gpser riktat mot Rockbåten. Efter ett tags bilåkande blir vi stillastående då någon framför missat morgonkaffet och istället rammat en tjugo stolpar i vajerräcket.UNDERBART. Nu önskade vi att volvon skulle haft en sjunde växel och på den transformerat sig till jetplan, då färdriktningen var blockad! Vi var lite oroliga hur denna upplösning skulle te sig..

Som tur var kunde bussen som stod efter den vajerkrockade, backa in mot mitten och vi personbilar smita förbi utan att svettpärlorna blev biljardstora. Suveränt för oss, eventuellt mindre bra för de tänkbara båtfolk som stod bakom lastbilar´o alltså stoppad i kön.

Jag drack min yoghurt och knep truten. Uppsala mAxstopp blev nästa anhalt, därefter antog resan sin svaga länk. Hamn-länken! Varfan ligger stadsgårdskajen?

Det här var en miss i min annars så planerade vardag. Men jag antog att det bara fanns frihamnen alt värtahamnen. Gasfoten fick sig ett nervslag, men vår chaufför gjorde ett digert jobb.
Alla våra tekniska kordinater hade fuckat ur och vi var i ett betonglandskap utan dess like.
Ringde pappa som brukar kunna hjälpa mig ur såna här pikära situationer.
Men med pekfingervalsen på tangentbordet blev jag förbannad och gav upp den tidskrävande livlinan.
Vi manövrerade oss på snål tank och hämtade ny luft vid en mack. En taxibil dök upp och innan han rullade haffade vi honom för en säker väg-guide.
Kan ha varit vår räddning! Någon riksdal var det värt i mina ögon.
Framlotsad till kön och vi var hemma!

Pust, stånk och stön.
Väl framme dök vi på plåten och nerverna fick ta paus.

Själva båthistorien i sig är ganska unik. Jag hade hunnit med att boka om 3 gånger innan den slutgiltiga besättningen blev framställd. den kantades av separation, bortsupda legitimationer etc.
 Jag var såklart försenad att boka redan från början då det fanns sparsamt många biljetter kvar.
Och då jag väl skulle boka , så var det slut! Just my luck.

I 3 veckors tid ringde jag säkert lika många gånger per vecka..men fan den som ger sig.
När hoppet var över hade det äntligen trillat in en ledig hytt! Katsching!
Det jag skulle komma fram till här var att trots min sena hyttbokning hamnade vi inte bara på samma däck som Hanna och Emelie med kompani (som varit ute i tid), utan dörr i dörr.
Vad är oddsen? =)

Dans o trams ,dricka, lockar och mintu är väl en del historiestenar som byggde denna båtresa!
Såklart avslutade jag med en pyttipanna innan jag gav upp.
Lika bra det då vissa instrument gjorde mig matt...

Morgonen därpå var fulla för vissa, nollad för andra. Alkomätaren visade 1,52 : 1, 28 : 0,17 och 0,00 .
Jag väljer att påstå att jag har bra förbränning:P

Nästa år hoppas jag på att de som fattades kommer med!!!!!!
Inga bilder finns. Näthinnan is the place to look.



Muriel`Bronken´




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!