Badhimlen!

..Eller Himlabadet!

Jag och Amanda rasslade ihop nå badkläder och drog iväg på bad och relax.
Har varit där en gång tidigare på de båda ställena. På den tiden fanns turbon i killerformat och relaxen blev inte så relaxad med packade testosteronhannar vid min sida.

Men igår då hade vi hela dagen framför oss.

Bubbel, bastu, kallduschar och varmduschar. Ringar, mörka samt blinda tunnlar!

Mycket härligt att bara kunna simma omkring, sedan få kallsupar i alla hål(?) när man åkte turbotunneln! Helvetiska rör. Tog knappt sats utan låg lite som en strandad val innan jag juckde mig lite lätt framåt.  
Skulle ta rekord i rutschbanorna så vi försökte med mycket stjärt lite stjärt. Skrik , tystnad, bara knän och mage!
Man märker hur djävla rädd man blir när man blir "äldre". Förr kastade man ju sig hejdlöst ut åt alla håll. Med eller utan luft i lungorna. Nu skrek jag (trots att jag åkt den gång på gång) och bromsade hela vägen ner i många fall. Men vi sprang upp och ner som småbarn efter ett tag. Tur det var näst intill bara vi där. Blev dock lite besviken att surfstreamen inte var öppen.

En tacotallrik senare och vedbastu ( som itne var en vedbastu) så var vi möra små sillar. Med kliande klor över hela kroppen höll vi ångan uppe på fysträningen på kvällen. Fy fan vad död kropp och knopp var.
Just nu har vår hektiska träningschema gjort mig helt utslagen. Misstänker att förkylningen är på g. Det ogillas då helgen är bokad för cup. Sjukdom orkas inte med. Speciellt då jag missar så mkt i träningsväg och man får slita ikapp.

Idag ägnar jag en tanke till dig<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!