The mask


Folket kom!
 
Marre över.
 
Jag är för den delen helt över. Så mycket svett som kunde krypa ut ur denna por till kropp är helt sanslöst!
Ja, jag pratar om spinning.
    AC- befriad lokal med fastbundna cyklar, damarslen och obefintlig terräng .
Anna lurade med mig på ett sånthärnt pass på kvällningen. Förvisso har jag trampat dit på det förr..men inte med mersmak.
Jag spydde ur mig vätska, dog efter uppvärmningen och hade noll koll på sadel och styrmått. Inge fastspända skor här inte, utan bara en med någorlunda sula och tillika envishet i hjärna och lemmar. Men som sagt, hur gott mår man inte efteråt? när man med de sista cykeltrampen, i skallen sträcker händerna i luften efter att man rullat i mål!.
Högintensiv halvtimme räcker, både för mina spaghettiben och intresset för naturlös cykelmiljö. Men jag kanske ska ge det en chans. Får se hur buggarna mår imorn.
 
Åter till hemlänet efter en visit hos farmor. Som jag saknat henne. Hennes tjat och gnat, hennes mat och kattflöj.
Opematchen finns inte mycket mer att orda om än att det är två Viktiga matcher kvar, med förhoppningsvis bättre utgång än den senast spelade!
Regnet höll sig iaf borta i greningsskogarna. Det blev en tur till närliggande tjärnar för att få lätta på fiskebegäret som legat latent bland önskmålen. Tyvärr så räckte knappt stövelskaften för att plöja de vattenfyllda myrmarkerna fram . Och lika besviken blev vi på de tröstlösa kasten som förblev krokblanka. Småfisk och nån tanig liten unggädda fick återlämnas. Kattmat erhålles ej!
 
Jakten är för den delen igång. Lite väl tidig kan jag tycka. Men för gubbarna som putsat pipa och kikarsikte sen förra året var det nog inte en dag för sent. Men fortfarande ekar frysen av tomhet. Soprent på elken än så länge.
Men så snart det börjar avfyras hitan och ditan börjar väl Hälge och vänner kubba över skog och mark. Jag fick bara se två kronprydda exemplar på vägkanten. Djurögat mitt!
 
Nej nu ska grön-masken jag kletat på mig sköljas av. Hoppas på att modellanletet dyker upp i ansiktet efteråt så kan man ju sova gott. Kan ju hända att det blir flopp och chewbacca dyker upp.
 
 
Dags att tackla ensamheten. goodday suckers!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!