Slagsmålsklubben


Vilken dag,
en sån byta-blöja-dag.
Knähöga små  liv traskade dreglande omkring på golvet då jag kom till avd Törnrosa.
Gröt-Ulla höll på servera dom kastvänliga tallrikarna..Kerstin bytte morgonbajs och några små tappra soldater höll grinandes fast vid mammas ben, när hon lite stressat skulle åka till jobbet.
 Med ett skak var dom lös.
Lite morgonsång och dom vaknade till liv. Fruktosten låg på golvet och därefter blev det lek i solen.
Tur att det har varit soligt och varmt så dom håller sig tama och underhållna.
 Det gick oförskämt bra för att kastats in i baby-dynamiken på så kort varsel.
Efter ett tag fattade dom att jag inte bits och ville kramas mer än någon annan.
För en gångs skull känner jag mig nyttig.

För en stund sedan scannade min kära kollega Långvåg skiftschemat för i sommar.
Jag vet nu exakt vilka svängrum jag har. Och med det menas att jag kommer troligast att attenda Yran detta år.
Jag har fan ett guldschema. Jag blir tårögd av bara tanken.

Nu en liten sång som kommer bita fast sig i era cerebrum.
 Lin har influerat mig med något som pappa kallar braindead music.. men efter en dag som denna när man är seg i hörselgången och behöver nåt koffeinliknande i musikväg finns inget annat än denna låt som retar dina synapser.



SMK- Hänt, är också en retlig(t), bra,  historia.

färg tajm!
hick/M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!