HL-helg.


Jisses, vilket djävulskt inpass. Det tog mig tre tillfällen att få ur mig allt som låg och gnagde på hjärnbalken. Nu i efterhand lär detta aldrig upprepas.
Efter ett sånt äventyr kändes det lite lätt motigt att jobba 12 timmars helg. men whatta fuck. Med 97 stolta kronor på kontot, kändes det inte mer än som ett absolut krav!

En helt ny värld låg inför mina fötter. Maskinväldet härskade över mig och stundtals kände man sig en aningens tafatt. Det är utträkningar med kartonger, tider, orderbyte, cykeltider hit och dit. Med min påvra matematik kände man sig hyffsat off-pist. Men jag tror jag kommit en bit på väg. Senast igår fick jag polera formavgjutarna i ena maskinen. Läckert tyckte jag.

Mange min arbetsledare, som kallar oss alla för snöbollar, eller idioter har tvingat mig byta bromsbelägg på hans skoda. Jag hoppas han glömmer bort vår deal och kanske åker och fiskar istället.
KLockan är nu 19.23 och jag sitter och äter lunch.
Det känns verkligen som att en tromb tumlat runt i skallen på en. Det jobbigaste lär bli att vända på dygnet. Vi får se hur manad min kropp är att gå och lägga sig tidigare än gryningstid.
Nu ska jag snart anta träningstrikåerna och dra mig mot etic.

ohej! /M



Kommentarer
Postat av: Amanda

Fy fan Marre vad duktig du är.. Jag får sån ångest när ja läser din blogg.. jobbar och står i.. Själv har jag suttit hemma å tyckt synd om mej själv sen i torsdags... shit, ja måste verkligen vakna upp ur koman nu.. zZzZzZz

2008-05-06 @ 01:11:05
URL: http://amandayman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!