Violet Hill

..ja precis, som i coldplays nya hit. Var tvungen och spana i detta fenomen när jag såg att dom låg  etta på någon sorts "Lyssnarlista".

Annars då?
Jo, min frysta helfabrikatsmat ligger och puttrar i microwawen.
 Suget har tilltagit och stigit till en oumbärlig nivå. Det här var snabbaste vägen till tillfredställning. Faktiskt har inte magen revolterat särskilt markant under dagen. Jag som vanligtvis börjar svälta ca 2 timmar efter senast intagen maträtt. Just nu börjar jag se en ballongliknande mage sticka fram. Muchos intressant
Sov som berusad fram till 1600.
Ofta när jag kliver upp brukar jag låta persiennen vara kvar. Så inget slipper in i mitt flickrum, ingen ångest.
 Jag känner mig så skyldig när jag vet att det är sol ute, fastän jag trycker inne endast iförd morgonrock och låtsas att det är snöstorm. Men idag kunde jag inte köra på min benhårda inlåsnings-rutin. Mobilen låg såklart kvar i bilen. En viktig atteralj för överlevnad.
Som sagt var det sol ute. Jag tog faktiskt en promenad.
Mindre ågren.

Alltså, nu tar lillebror snart studenten. Fortfarande är han filbunken själv och har liksom inte tagit några initiativ.
Jag blir lätt lite frossig och forcerad i sådanahär sammanhang, speciellt när inget händer.
Sitter där med näven röven och bara låter saker infalla sig. Ne fy o fä!
Jag ska dra till med världens hålligång, allt ska vara uträknat in i minsta detalj.
Och vad ger man som studentpresent till en bror som endast lever i symbios med sin datorn?
paycard till wow i 5 år?

Nej nu är jag för överambitiös igen. Jag låter det vara. Huvudsaken jag får mat och sprit så är jag nöjd. Bror med, så han får tyst på mig.

Nu ska ja äta min micrade schnitzellåda! tjofräs.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!