Poolside


Hoy!

Den årlig Mc-träffen i Gryttjen har slagit in. Detta lockar alla möjliga semesterfirare, störtkrukeklädda eller ej, med alkoholproblem för att samlas till den avlägsna hålan mellan matfors och Hassela. Min kusin var en av dem.
Så under dagen när han anlände bunkrade vi upp med förnödenheter inför detta svårslagna event.
Två kartor öl, ipren, solglasögon från claesolsson, jacka, två chipspåsar och glocken.
Dagen var disig och jag lockade med min kusin som flyttkarl till mamas house. Det var nog tur det.
Mastodontmannen med nävar som kan knyckla ihop telefonkioskar och göre dem till leksaksbilar. Hamnar man i kläm där så är det som ett skruvstäd.

Efteråt eskorterades han mot "festivalområdet". En grusväg, två kåkar och en plöjd åker.
3 tält var monterade vid ankomst. Så nåt problem att få plats fanns inte med på listan.
Därefter blev det Å-bad och frostskador. Men eftersom jag badat 2 gånger detta år, varav ett inte gills nu när jag tänker efter, så kände jag det svidande tvånget att fukta min päls.och  överlevde.
Jag lämnade Gryttjen i samma veva som denna spelades upp:



Avrundade med vinmöte hos Lin , i hennes mosters kåk i fagervik.
Dagen efter väcks jag av att Stefan, Lins mosters honkatt ,börjar fäkta med nån tilltalande insekt och remsömnen bröts.
Åt frukost och parkerade därefter kroppen bredvid poolen. Jag vill också vara husvakt till poolbebyggda kåkar. Frågan är om jag skulle få fötroendet att vakta nåt överhuvudtaget.
Grinfärdig över det ypperliga vädret plaskade jag glatt omkring som en autistisk manet i poolen och lät mina tentakler simma fritt.  körde vattengympa till christer på p3 och gurglade kaffe!

Imorgon har jag bokat sol för strandvistelse på oxviken. Volleybollgala med efterblivna! Måste ses och upplevas.
Godkväll kvigor och karlar.



Kommentarer
Postat av: Angen

haha jasså =)

härligt!!

dom förväntar sig ännu större klack på tisdag då nästa hemma match är =)

2009-08-07 @ 07:03:45
URL: http://angenf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!