Broes before hoes

Pust stånk och stön!

Julstressen är över, man kan andas ut en sväng. Muskelspänningen har infunnit sig i de små kalvsyltatäppta ådrorna. Familjen Håkansson körde sin interna "julkulting" inför kommande 3 timmars fyspass, Julgrisen som går av stapeln idag. Kultingen kunde iaf brotta sönder mina små triceps , biceps och gluteus maxus och andra anatomiska beståndsdelar. Påföljden blev tunga älgben på kvällsträningen igår!

Julen blev som vanligt en tattar-resa. Från klyk till surjämtland tillbaka till klyklän igen. Men man är ju van.
Som tur kunde man ta skoterpremiären hos farmorsbyn, då snöbeståndet lockade med lite julkänsla.
Årets gran blev en äkta sådan, efter några liter skotersoppa på sca-mark, ett sågat finger och en granhatande farmor. Min första jul med riktigt barr. Gött!

Julmaten var som vanligt succé och jag gick omkring som 91:an mandel resten av kvällen. Och för de som lurades av min facerapeade status ang fylla, så kan jag ju meddela att miss bronk var nykter med undantag från en julglögg och somnade snarkandes vid 23 tiden!

Det enda som var pricken över iet denna sk Jul, var att träffa mitt kusinbarn Ronja för första gången. Fascinerande små djur! :) Hoppas hon gillade min Pandabody! rikigt rå!

Juldagen blev det hemfärd, enligt agendan. Den inre stressen gjorde sig påmind åter igen. Men inte alla som har två julaftnar om man ska se nåt positivt med det hela. Julstök numbero 2 med mamma och co ute i tynderövischan. Julklappar till belåtenhet.
Underbart är kort! och det tenderade det bli denna hemvändardag med utgång. Golfen brummade mig till railway. Men en blandning av stress, 3 h bilkörning, trötthet och bekvämligheter gjorde att det hela blev en övertrasserad afton, och nån timme senare gav jag upp och nattade lilla golfen utanför saloonen.

Den natten kom även Dagmar på besök och blåste bort tak, träd, bilar, skyltar och vargar!
Var orolig att min inglasade balkong skulle dras med i tromben. Men istället tog som bara Ica affärens tak här bredvid.

Från det ena till det andra. Igår spenderades en heldag på birsta med mina hemkomna kompisar, samt andra folk och fän som rev o slet blann grejjan!.
Nu i efterhand så måste ja säga att jag saknat dem otroligt. Jisses! Och dom är duktig å!
L ska ev till Uganda och kolla till sjukhusstatusen där.
Flin ska ta sjöprover i sommar.
Kissi planerar sommar och barfotabröllop, om hon inte blir ariel. HAHAHAH

Ja herregud. TRE fikapuser fick vi ta för att överleva.
Lin fick en julklapp av kissi.
 Kissi, stod för rimmet. "..den kan vara kantig eller rund, i den du kan konservera en del av ett sund" Gissa?


Ett vackert inramat ( idolbild) fotografi av henne själv!
- Ja, jag har ju tagit en bild av ett sund en gång!! Daah

One of a kind kissi. Rim utan logisk tråd, men så mycket kissi det kan bli.
Sen hade vi en diskussion innehållande öl, urin och ägg. Mycket b-vitamin i öl = fint hår. Ägg ska också vara bra..sedan kom kiss in i bilden. Som ja tror en viss person hade testat. underbart!

Ja jag säger då det. Ni har varit saknad!


Doktor Forzelius


Flin Djur och Naturaktivist


Kissi aka ARIEL


xo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!