Tomten. Saint claus. Rödegubbe. Grannen?

Jingle bells jingle bells!

Det är 11 dagar kvar innan det parkerar renar utanför alla hem och ickehem.
Jag har fortfarande ingen julgran. Jag har ingen mistel. Jag har inte bakat en enda pepparkaka. Och jag har inte fyllt tomtens säck.

Det har förvisso kommit en del snö. Vissa gråter krokodiltårar över detta och andra är ecxentriskt glada. Jag är nåt däremellan.

Men nu till saken, önskelistan!

För det första önskar jag mig ett hårsvall utan att behöva tillföra delhis kastinvånares peruker.

En livskarta

En synundersökning, då ja misstänker att höksynen blivit nedsatt, följdönskningen blir att jag bara inbillat mig detta och fortfarande har vassast hornhinna

En utomlandsresa, kravlös, gärna billig, gärna underhållande.

En mat-ock-sovklocka

Förmågan att hålla sig tränad utan att röra en fena

Valfri minnesradering

En enhörning

Så önskar jag gärna min vän tillbaka i livet.

Men eftersom nästan inget är av valbar ,realistisk, karaktär så behöver inte tomten slå in något till mig.


Kalle anka , knäck, farmors gubbröra och nå taxkiss från fasters hund så får man väl anse sig nöjd!
Något utöver får man nog drömma om.







Kommentarer
Postat av: Jossi

Ja alla dessa önskelistor.. jul är ju till för att mysa och umgås bara :)

2011-12-13 @ 22:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!