Flow

Hootiehoo!

Ibland kommer
man i ett stim, ett flyt etc etc
Jag läste det här inom psykologin kan tilläggas också. very interesting

Flow kännetecknas av: Att koncentrationen intensifieras, att medvetenheten ökar och att känslan av passerande tid upphör. Efteråt upplever man en känsla av tillfredsställelse inombords.

Olika sorters flow är:

  • Kroppens (till exempel yoga, kampsport, erotik)
  • Tankens (schack, korsord och mental träning)
  • Arbetets (arbetet som hobby)

Jag har inte bedrivit yoga eller erotik, inge korsord heller för den delen. Men jag har bockat av sjuhelveters många punkter på min lista. Inte min bucketlist dock.
Sen skulle jag väl lite försynt vilja inflika att jag kanske haft lite tur också. Men bäst att vara lågmäld på den punkten så jag inte tippar över och sköljs av totalt oflyt igen. Man har ju talet 13 som drar en i örat!!

Jag skulle kunna skriva i evigheter om hur förbannat bra dagen har gått och stryka mig medhårs gång på gång, eller så lämnar jag allt genom att berätta att jag ska på energimässan imorn?

Vad fan är en energimässa och varför ska jag dit?
Det har väl nåt att göra med gratisgodis och pennor kanske.

En fruktskål senare, där jag tvingade pappa att smaka passionsfrukt som han trodde var bara en läsk, ser vi fotbollen här på sörbergevägen. Jag intresserar mig inte nämnvärt på bollen..då bollsparkning av alla slag är väldigt svalt just nu. Nästan iskallt.

Veckans agenda är fullkluddad. Imorn ska ja dejta Jossi som är snorig, även mamma som är sorkfri numer. Sen leta golv och tak till hall. Eventuellt dra på den där mässan (?!)

..sverige leder...och vann [uppdt 22:06]

Go o glad Kexchoklad





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!