Mid Sweden Nats GNARSCHP

Godmorgen!
 
Jag känner mig effektiv idag..jag har tvättat( som vilken smutsig person som helst), rensat garderoben, lagt ut en massa kläder på intörnet. Fått en del sålt. Gått ner med vinterkläderna till förrådet( för att snart gå upp med dem?)
Jag har inmundigat frukost. Gått ur kyrkan. Betalat hemförsäkring. Kammat mig. Besprutat blommorna. Bytt sängkläder. Diskat ugnsformar. Samtidigt spelat draw something. snytit mig. Moppat.
 
Nu är det sista natten! Plasthallen skall entras för att sedan ta en välförtjänt helgvila. Fast vila är sällan vila då resterande livssysslor skall dammas av. I detta fallet match mot krokom i ösd!
     Är ganska övertygad om att mitt låromfång gått ner med centimetrar sedan jag varit osynlig från planens gräsmatta över en vecka. Muskelmassan har förtvinas till sommarpinnar. Drinkpinnar! Jag har därav ångest och ibland apati.
 
Men efter matchen gör jag semester. Fotbollens halvlek är här. En månads vila. Det ser jag fram emot till viss del..men ändå kommer rastlösheten springa åttor runt mig. Men nu är nu, sen är sen.
 
Efter match, avslut och hemfärd ska jag åka till Gnarp.
Här har vi lite info:

Gnarp är en mindre tätort i Nordanstigs kommun, Hälsingland och kyrkbyn i Gnarps socken. Den ligger vid E4 mellan Sundsvall och Hudiksvall och arbetspendling till dessa orter är vanligt bland invånarna.

I det lokala näringslivet finns företag som Gränsfors Bruks yxfabrik, Hälsingesylt, Tjärnviks Trä AB (numera Gallo) och även Wahlmans textil.

Metal/punkbandet The Kristet Utseende kommer från Gnarp.

I Gnarp finns Gnarps kyrka, två bensinmackar, en bankomat, Ica-Stjärnan samt många småföretag. Där finns även en fullstor sporthall - Gnarpsviljan, en konstfrusen ishall i Gällsta, och ett ridhus.

 

Sådärja nu har ni fått lite kött på benen.

 

På lördagskvällen skall tillnyktringsenheten inte bara spela men ta mig under armen!

Dom små lekstugekojorna skall ruskas till musik och ståj. Det ska eldas husvagnar, bränna gummi, dansa oroväckande och anstötande. Titta på bara ärslen som hänger ur den ena pilsnerhäcken efter den andra. Gå ner till kissbäcken å duscha, skrika, skratta och strila på utedass. Dricka goda, starka, svaga och okända drycker.

ELLER?

En liten anekdot. Min vän berättade om en gnarpsbo en gång. Han var fet som grodanboll, hade ögon som pekade åt varsitt håll, (tänker mig lite som huvudrollsinnehavaren i Human centerpide 2).Hade en kvastkäpp som han påtade rakt ut och skrek: BRÄNN, BRÄNN! Han var förövrigt bonnläpp och åt glas tills det var kristalliserat.

   Dyker han upp i skymningen, då tar jag självmord genom att tvångsdränka mig i närliggande vattendrag.

 

Det enda som är bra, det är att kristet utseende råkar komma därifrån.

AVE GNARP!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!