I am the restless

Kära pingstvänner!

Mina cykelknän värker, min mage är ballongförgiftad av för starcht kaffe och solen kommer fram genom moln och flaggblåst.

Under tiden som gått har jag hunnit sprungit vårruset med tjejerna som är mer snygg än snabb. Mycket trevlig tillställning och picknicken efteråt var såklart 5kilometermsvärdefull.

Jag har också hunnit med att ta del av våra varmare dagar, bättrat på cancerrisken samt fräknar så man ser ut som en tattare. Bollspel har genomförts, dock med korpkritik och dåliga siffror som resultat.
Lördagskontentan blev överhettad, tvär efter förlust och inställning Nu- skiter- jag- i- att-vara- nykter.

Bilen morrade oroande på väg mot jossi och i stans donkenkön rök det galet mycket. Jag blev förbannad, var stressad och plus att sommarjobbsfolket hade checkat in på driven. Tiden stod stilla!!!
Oljan hade sprutat ur motorn efter att locket inte vridits åt helt efter öljeuppfyllnad(paps fault). Man kan väl säga att jag var fly irriterad och de blev förnärmad i luckan och bad om ursäkt då jorden startade sin rotation igen.

Kung tänkte jag med svartsprayad och knackande bil. Till min översköljande lycka var burgarna lika svart och hård som asfalt. Biet var svårdödat!

Men kvällen på Adas Mc där Gritzers höll sitt mayhem blev svårstoppad. Kanske inte med de mest möjliga Bra förberedelserna , men med rätt folk går ju allt som bekant!

Det blev varmt om hjärtat, kallt och myggbitet om benen. Fina bilar, folk från söder och norr, glamband, bra brand, nåt sämre band. Stora hamburgare och billig plåt. Motherfucking Mojito och blank shotar samt fisherman som man kan suga i sig med godisklubbor?!

Träffade nytt och gammalt folk i yran och nånstans när batterierna tog slut i kropp och mobil försvann även den. Mobilen alltså.

Jag sitter här nu, mobillös. Paniken är som avslagen. Jag sa dagen innan att jag önskade att den försvann. Såklart, slog just den önskan in. Kanske inte i helt perfekt läge då jag reser mot utomlandet till helgen.

Söndagen var även rösten borttappad , jag hade avslöjat mitt grötrecept till emelie * 2 , kilen och taxichaufförn på vägen hem. Vilket jag fick äta upp sen:P Jag blev dock matad med wok och somnade med full mjukismundering i deras soffa.
Vaknade likt förbannt tidigt på söndagen och då var man som avslagen dricka. Äcklig och osmaklig. Vädret var dock inte att klaga på och vi spenderade bakisdagen i solen på lilla tomtegränd. God lunch med flicks och sedan svlsutade med grill på kvällningen.

Lärdom: Lek inte hammare med telefunken. Burna inte gummi på bilar utan stängda fönster. Plocka inte hem katter. Köp inte beercard!!

Tack o-livet för en sjuk kväll! :)











Kommentarer
Postat av: jossi

jag har högläsning varje gång, samtidigt som jag måste hämta andan efter skratt!!! :)

2012-05-29 @ 22:50:43
Postat av: Emmelie Åslin

Hahahaha oh hjälp! jag köper din bok Marre!

2012-06-13 @ 09:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!